پرده, پرده اتوماتیک, پرده برقی, پرده رومن, خرید اینترنتی پرده, خرید پرده, مقالات

کاربرد پرده رومن در دکوراسیون مدرن

کاربرد پرده رومن در دکوراسیون مدرن

کاربرد پرده رومن در دکوراسیون سبک مدرن چیست؟

کاربرد پرده رومن در دکوراسیون مدرن در سال های اخیر مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است چراکه دارای طرح های بسیار خاصی است. این پرده ها قادر هستند علاوه بر ارائه زیبایی از نمایی داخلی پنجره ها، در بخش بیرونی هم جلوه نمایی کنند.

آشنایی با پرده رومن ، انواع دوخت های این پرده و کاربردهای آن در دکوراسیون مدرن از جمله مباحثی هستند که در این مطلب به آن ها پرداخته شده است. اگر به تازگی درصدد خرید پرده ای زیبا و شیک برای منزل و یا محل کار خود هستید، پیشنهاد می کنیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

آشنایی با پرده رومن

پرده رومن یکی از مدل های پرده شید است که سبک دوخت آن بر پایه چین های پلیسه مانند است. به این صورت که در زمان جمع شدن پلیسه ها به روی هم قرار می گیرند و نمایی زیبا و شکیل به پرده می دهند. پرده رومن می تواند فضای پیرامون پنجره هایتان را به طور کلی تغییر دهد و روح و گرما به آن ها ببخشد.

سبک دوخت این پرده به گونه ای است که دیگر نیازی به استفاده از آستر برای لایه زیرین پنجره ها نخواهید داشت. بنابر این نمای پنجره ها چه از فضای درونی ساختمان و چه از قسمت بیرونی زیبا خواهد بود. به همین جهت به افرادی که قصد دارند از پرده ای با نمای دو طرفه و بدون آستر استفاده کنند، پرده رومن را پیشنهاد می دهیم.

انواع پرده رومن

نحوه دوخت و ریل ها و دیگر متریال به کار رفته در تولید پرده رومن سبب ایجاد دو سبک متفاوت در این مدل شده است. در واقع می توان گفت پرده های رومن دارای دو مدل رومن معمولی و پرده شید رومن می باشند ، که در ادامه هر یک را به تفصیل شرح می دهیم.

پیشنهاد میکنیم مطالب زیر را مطالعه کنید : 

پرده زبرا برقی ارزان

ابزارهای موردنیاز دوخت پرده رومن

پرده رومن معمولی

در مدل رومن معمولی دوخت پارچه به گونه ای است که در زمان جمع شدن پرده به صورت پله پله روی هم قرار می گیرد. این پله معمولا در اندازه های مشخص و منظمی طراحی می شوند تا در زمان جمع شدن ظاهری مرتب و هماهنگ داشته باشند. در زمان دوخت پرده رومن معمولی می توان فاصله میان هر پله را با توجه به سلیقه مشتری تعیین نمود. در واقع محدودیتی برای تعیین این اندازه ها وجود ندارد و دست شما در زمان دوخت پرده باز است همچنین می توانید به عنوان پرده عمودی برای پنجره هایی که شکل عمودی دارند هم استفاده نمود.

ریل پرده های رومن معمولی از متریال مخصوص به این مدل است و می توان آن را به دو صورت دستی یا برقی تهیه نمود. در مدل های پرده برقی توسط یک موتور برقی و ریموت کنترل قابلیت باز و یا جمع شدن را خواهد داشت.

پرده شید رومن

یکی از جدیدترین روش های دوخت پرده رومن ، مدل شید رومن است. این مدل پرده را برخی شید رومی نیز می نامند. پارچه مورد استفاده در دوخت این مدل رومن باید آهار و ضخامت قابل قبولی داشته باشد. از این رو اغلب از جنس پارچه های مورد استفاده در پرده زبرا و شید برای این مدل هم به کار برده می شود.

پارچه آهار دار مورد استفاده در دوخت این مدل پرده رومن سبب می شود، در زمان جمع کردن پرده، به جای پارچه پله پله شده،  چین های پلیسه زیبایی را مشاهده کنیم. در نظر داشته باشید دوخت پرده شید رومن دارای محدودیت هایی است. به عبارت دیگر نمی توان فاصله چین ها و پله های پرده را با نظر مشتری تغییر داد و با هر ابعاد از پنجره، فاصله چین ها یکسان خواهد بود.

برای نصب پرده شید رومن از ریل ها و دیگر تجهیزات پرده های شید و زبرا استفاده می شود و نحوه نصب آن کاملا مشابه این مدل ها است.

نقش پرده رومن در دکوراسیون مدرن

پرده یکی از المان های کاربردی و در عین حال موثر در زیباسازی ساختمان ها است. به طوری که مهم ترین دلیل استفاده از پرده برای پنجره ها را می توان حفظ حریم شخصی داخلی بنا و ایجاد هارمونی و چشم نوازی فضای داخلی عنوان کرد.

پرده ها دارای مدل های متنوعی اعم از پرده کلاسیک ، پرده سنتی ، پرده زبرا ، پرده شید ، پرده چوبی ، پرده رومن و … می باشند که هر کدام با در نظر گرفتن ویژگی های مخصوص به خود، متناسب استفاده در فضاهای مختلفی هستند.

در اینجا قصد داریم از مزایا و قابلیت های استفاده از پرده رومن در خانه هایی با چیدمان مدرن و امروزی صحبت کنیم. همان طور که در بالا گفتیم پرده های رومن طوری دوخته می شوند که در زمان جمع شدن دارای خطوط چین خورده یکنواخت و منظمی می باشد.

این سبک موجب شده پرده ظاهری بهم ریخته و نا مرتب نداشته باشد و این حس شلختگی را به فضا منتقل نکند. نحوه جمع و باز شدن این پرده ها به صورت عمودی است و با پرده هایی معمولی که به اطراف جمع می شوند متفاوت است. از این رو حتی در زمان جمع شدن هم ظاهر و نمای پرده برقی شما زیبا باقی خواهد ماند.

پیشنهاد میکنیم مطالب زیر را مطالعه کنید : 

مهمترین فاکتور خرید پرده کرکره

پرده زبرا یک انتخاب مناسب برای پرده آشپزخانه

دوخت پرده رومن در مدل های متنوع

جهت دوخت پرده رومن می توان از پارچه های ساده و یا طرح دار در رنگ های متفاوت روشن یا تیره استفاده نمود. در واقع محدودیتی در انتخاب نوع پارچه برای دوخت پرده رومی وجود ندارد.

به همین دلیل شما می توانید با آسودگی خیال ، پارچه ای برای پرده خود تهیه کنید که علاوه بر زیبایی و کیفیت ، به خوبی با دیگر آیتم های دکوراسیون داخلی منزلتان هماهنگی و هارمونی داشته باشد.

البته توصیه ما بر این است که در محیط های کوچک تر از پارچه هایی به رنگ روشن و نسبتا ساده تر استفاده کنید. زیرا این پارچه ها می توانند فضای شما را بزرگ تر از آن چه در واقعیت است به نمایش در آورند. اما در مکان هایی که فضای کافی وجود دارد استفاده از هر نوع پارچه ای اعم از روشن یا تیره و طرح دار یا ساده مجاز است.

پرده رومن به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد به خوبی با هر سبکی از چیدمان هماهنگی خواهد داشت. در واقع شما می توانید تنها با انتخاب پارچه ای با طرح های مختلف، پرده رومن را چه در دکوراسیون های کلاسیک و سنتی و چه در دکوراسیون های مدرن و ساده به کار ببرید و از زیبایی های آن بهره مند شوید.

حرید آنلاین پرده رومن از پرده فروشی متین

در متن بالا به کاربرد پرده رومن در دکوراسیون مدرن اشاره کردیم و امیدواریم که برایتان مفید بوده باشد. با وجود مزایای پرده رومن و ظاهر بسیار زیبایش می توانید از فروشگاه آنلاین پرده متین سفارش دهید.

پرده فروشی متین با توجه به سابقه ی طولانی و متریال هایی که در ساخت آن استفاده می کند می توان گفت که سالیان سال برای شما مثل روز اول باقی می ماند و زینت بخش پنجره ی منزل شما خواهد شد.

جهت مشاهده ی محصولات پرده سرا متین کافیست روی لینک زیر کلیک کنید و هر کدام را که موردپسند واقع شد کافیست به صورت آنلاین سفارش دهید. اگر هم نیاز به راهنمایی داشتید می توانید راهنمای خرید پرده را مطالعه کنید.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *