پرده, پرده برقی, پرده رومن, مقالات

برای دوخت پرده رومن به چه ابزاری نیازمند است؟

ابزارهای موردنیاز دوخت پرده رومن

ابزارهای موردنیاز دوخت پرده رومن

ابزارهای موردنیاز دوخت پرده رومن را می توانید در این مقاله بشناسید و با آن ها آشنا شوید تا بتوانید بهترین پرده رومن را برای خود خریداری کنید.

پرده رومن دارای قدمتی طولانی است که از قرن ها پیش در کشورهای مختلف جهان مورد استفاده قرار می گرفته است. هدف اولیه از طراحی و دوخت این پرده ، جلوگیری از ورود گرد و غبار به داخل خانه ها بوده است. اما رفته رفته و با گذشت زمان جنبه زیبا شناختی آن هم مورد توجه افراد قرار گرفت.

آیا می دانید پرده رومن چه ویژگی هایی دارد؟ آیا می دانید پیش از دوخت پرده های رومن باید به چه نکاتی توجه کنید؟ آیا می دانید برای دوخت این پرده رومی به چه ابزارهایی نیاز دارید؟ پاسخ تمام این سوالات را در ادامه این مقاله به دست خواهید آورد. با ما همراه باشید!

با پرده رومن آشنا شوید!

پرده هایی که از پارچه تهیه می شوند و به صورت عمودی جمع و باز می شوند را پرده رومن می نامند. گاهی به این مدل ها، پرده رومی هم می گویند. این پرده ها را اغلب از پارچه های ضخیم تهیه می کنند. از این جهت نیاز به آستر برای زیر آن نخواهید داشت. مناسب ترین پارچه هایی که برای دوخت رومن مورد استفاده قرار می گیرند از جنس کتان ، مخمل ، ساتن ، تافته و … است. در واقع هر نوع پارچه ای که دارای آهار باشد، مناسب دوخت پرده برقی رومن می باشد.

یکی از مهم ترین ویژگی های پرده رومن ، چین های آهار دار آن است که در زمان جمع شدن پرده ، به صورت پله پله روی هم قرار می گیرند و ظاهری زیبا و شکیل به پرده می بخشند.

پرده های رومن را می توان به صورت ترکیبی با دیگر مدل های پرده به کار گرفت. به طور مثال می توانید از پرده رومی به همراه رویی والان دار استفاده کنید. این ویژگی امکان ایجاد طرح هایی خلاقانه و زیبا برای پوشاندن پنجره هایتان را به وجود می آورد.

برای دوخت پرده آشپزخانه رومن می توانید از پارچه های ساده و تک رنگ و یا مدل های طرح و نقش دار استفاده کنید. به این ترتیب دست شما برای ایجاد هماهنگی میان پرده و دیگر وسایل منزلتان بازتر خواهد بود.

مطالب پیشنهادی:

اجرای 3 عدد پرده شید برقی

فروش پرده برقی ارزان

نکات مهم پیش از دوخت پرده رومن

اگر قصد دوخت پرده ای جدید فارغ از مدل و طرح آن برای منزل خود دارید، پیشنهاد می کنیم نکات ذیل را در نظر داشته باشید:

1- وسایل موجود در محیط را به دقت بررسی کنید، نحوه جای گیری آن ها را در نظر بگیرید، میزان نور فضا را در طی روز و شب معین کنید. در نهایت پارچه ای برای دوخت پرده رومن انتخاب کنید که از منظر طرح و رنگ به خوبی با دیگر آیتم های فضا هماهنگی داشته باشد و محیطی چشم نواز را به وجود آورد.

مناسب ترین پارچه ها برای دوخت پرده رومن ، پارچه های بدون کش است که از آهار مناسبی برخوردارند. در صورت کشسانی بودن پارچه ممکن است چین های پرده ها در زمان نصب نامنظم و نامرتب روی هم بایستند و ظاهری نازیبا به وجود آید.

2- پارچه را با توجه به مکان نصب پرده انتخاب کنید. در واقع پارچه ای که مناسب استفاده در پذیرایی است ویژگی های متفاوتی نسبت به پارچه مناسب برای اتاق خواب یا آشپزخانه دارد.

3- پرده رومن را می توان به سبک های مختلفی دوخت. به همین دلیل لازم است ابتدا سبک مورد نظرتان را انتخاب کنید و پس از آن نسبت به خریداری پارچه اقدام نمایید. به طور مثال شما می توانید این پرده را بدون آستر و یا با آستر بدوزید که این امر با توجه به میزان ضخامت پارچه اصلی صورت می پذیرد.

4- اگر به قدر کافی در خیاطی مهارت ندارید، بهتر است از یک متخصص برای این امر کمک بگیرید تا در نهایت دوخت پرده تمیز و منظم باشد و چین های آن در بهترین حالت روی هم قرار گیرند. دوخت این مدل بسیار حساس است و کمترین بی دقتی (حتی در حد چند میلی متر جابجایی در دوخت چین های پرده) منجر به کج ایستادن پرده رومن در نهایت خواهد گردید.

5- برای نصب پرده از وسایل مرغوب استفاده کنید که در طول زمان دچار آسیب نگردند. پیشنهاد می کنیم این کار را به نصاب های حرفه ای پرده برقی رومن بسپارید تا پرده شما را به زیباترین شکل نصب کنند. این مدل پرده دارای بندهایی است که اگر در زمان نصب به طور یکسان در ریل قرار نگیرند، موجب کج ایستادن آن در پایان کار می شود.

در همین رابطه بخوانید:

پرده زبرا برقی ارزان

فروشگاه پرده ارزان

ابزارها و لوازم مورد نیاز برای دوخت پرده رومن

در این بخش شما را با ابزار موردنیاز دوخت پرده رومن آشنا می کنیم. همان طور که گفتیم دوخت پرده عمودی رومن نیاز به مهارت بالایی دارد و کمی بی دقتی در اندازه های آن ، موجب بهم ریختگی در ظاهر پرده خواهد شد. اما برای دوخت این پرده به چه وسایلی نیاز است؟

پس از خرید پارچه مناسب باید به سراغ نوار رفلت ، چسب نرم و ریل مخصوص رومن بروید. در ادامه هر یک از این لوازم را معرفی می کنیم:

نوار رفلت چیست؟

نوار رفلت دارای عرضی در حدود 2 سانتی متر است که در فواصل منظم حلقه هایی به آن متصل شده است. این نوار با مدل های معمول نوار پرده متفاوت است. نحوه دوخت آن هم به پرده نیز با روش های معمولی فرق می کند.

برای دوخت پرده جدید معمولی نوار را در بالای آن می دوزند اما در پرده رومن باید به تعداد چین های پرده ، نوار رفلت در فاصله های منظم و به صورت چند ردیفه به روی پارچه دوخته شود. فاصله میان ردیف ها باید کاملا با یک دیگر برابر باشد تا چین ها به طور منظم روی هم قرار گیرند.

چسب نرم چیست؟

پرده رومن توسط چسب به ریل مخصوص متصل می شود. در واقع ریل های این سبک پرده دارای یک ردیف چسب زبر است و با دوختن چسب نرم به روی لبه بالایی پرده، در زمان نصب پارچه به ریل وصل می شود.

ریل پرده رومن چیست؟

ریل مخصوص به پرده رومن با مدل ریل های معمولی متفاوت است. این ریل به صورت نیمه اتوماتیک طراحی شده و درون آن قرقره هایی وجود دارد. این قرقره ها به بندی در کنار ریل متصل است و پس از آن به داخل حلقه های نوار رفلت می رود تا به آخرین ردیف برسد. زمانی که شما نوار کنار پرده را بالا و پایین می برید، پرده جمع یا باز می شود.

خرید پرده رومن راهی به صرفه

برای خرید پرده رومن می توانید از فروشگاه پرده فروشی متین دیدن کنید. شرکت پرده متین تولید کننده انواع پرده برقی مانند پرده رومن ، پرده زبرا ، پرده شید و… می باشد. برای دیدن نمونه پرده های ما و خرید آن بر روی لینک زیر کلیک کنید و از فروشگاه ما دیدن کنید.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *