ریل پرده برقی یکی از قطعات مهم برای پرده برقی به شمار می رود و می تواند در کیفیت پرده برقی تاثیر زیادی داشته باشد. اگر تصور می کنید که نیاز به پرده برقی دارید باید به ریل آن توجه کنید چرا که پرده در مسیر آغاز و پایان ریل در حرکت می باشد.

اگر برای ریل اتفاقی پیش بیاید می تواند مشکلات زیادی را برای پرده برقی ایجاد کند. بهتر است بدانید که ریل پرده برقی در انواع مختلفی تولید می شود و هر نوع می توان بخشی از نیازهای شما را برطرف کند. شما در هنگام خرید پرده برقی باید نوع ریل را مشخص کنید تا در آینده دچار مشکل نشوید.

این قطعه ی پرده عموما برای پرده هایی مناسب است که در جای نامناسب نصب شده است. با وجود ریل دیگر مانند گذشته پرده های شما آسیب نخواهند دید. تولید کنندگان پرده های دستی از چوب پرده برای باز و بسته کردن پرده استفاده می کردند که خراب شدن پرده امکانش خیلی بالا بود اما پرده برقی دارای ریل است و امکان خراب شدنش صفر درصد می باشد. برای این که اطلاعات بیشتری درباره ی این قطعه به دست بیاورید می توانید ادامه را مطالعه کنید.

انواع ریل پرده برقی

سیمی و قرقره

در این نوع از یک سیم در آغاز و انتها استفاده شده است و در هر دو طرف قطعه از دو قرقره استفاده شده است که سیمی که از آغاز به انتها کشیده است بر روی قرقره ها قرار می گیرد. برای باز و بسته کردن پرده برقی از یک قلاب پرده که بر انتها قطعه وصل می باشد استفاده شده است و به کمک این قلاب سیم در ابتدا و انتها ریل حرکت می شود در این صورت است که پرده عمودی باز و بسته می شود.

در پرده برقی وقتی سیم را به قرقره موتور الکتریکی وصل کنید. پرده به صورت برقی باز و بسته خواهد شود. این نوع قطعه سیمی و قرقره را در پرده های برقی از کنار بازشو و وسط بازشو کاربرد بسیاری خواهد داشت.

تسمه و گیربکسی

در این نوع به جای استفاده از سیم از تسمه استفاده شده است. تسمه در ابتدا و انتها همانند یک نوار نقاله عمل می کند و به صورت رفت و برگشتی در طول ریل تکرار می شود. در این مدل نیز در هر دو طرف از قرقره استفاده شده است که این قرقره ها به گیربکس متصل شده است. تسمه بر روی این قرقره ها در حرکت است. قلاب پرده آشپزخانه که در بالا نیز به آن اشاره کردیم به یک قسمت از پرده متصب می شود.

وقتی گیربکس شروع به حرکت کند تسمه هم شروع به حرکت می کند و باعث می شود قلاب پرده به سمت ابتدا و انتها ریل در حرکت باشد. در این صورت است که می توان گفت پرده در حال باز و بسته شدن می باشد.

مزایای استفاده از ریل پرده برقی

مزایای ریل پرده اتوماتیک را در زیر بخوانید و با آن بیشتر آشنا شوید:

باز و بسته کردن راحت پرده: پرده های ساده یکی از مشکلاتی که داشتند باز و بسته کردن سخت پرده بود اما با وجود این قطعه باز و بسته کردن پرده برقی راحت تر می باشد.

افزایش امنیت خانه: اگر بیرون از خانه هستید می توانید پرده را طوری برنامه ریزی کنید که باز و بسته شود در این صورت افراد فکر می کنند شما در منزل هستید.

عایق کاری: پرده هوشمند خود را می توانید طوری تنظیم کنید که با روشن شدن حرارت پرده ها گرما را حفظ کنند.

دسترسی راحت: به کمک این قطعه شما امکان این را دارید از پرده خود را در مناطقی نصب کنید که دسترسی به پرده برای شما سخت است.

کاربردهای راحت برای شما: این قطعه شکل بهتری به خانه ی شما می دهد و می تواند بیشتر نیازهای شما را برطرف کند.

سفارش انواع پرده برقی در کیفیت بالا

برای سفارش پرده برقی می توانید با فروشگاه اینترنتی پرده متین در ارتباط باشید. شرکت پرده متین تولید کننده انواع پرده برقی از جمله پرده شید ، پرده رومن ، پرده زبرا و… می باشد. برای سفارش پرده برقی می توانید با پرده فروشی متین در ارتباط باشید و با کیفیت ترین پرده ها را برای خانه ، محل کار و… خود سفارش دهید. ما قطعات پرده برقی مانند ریل آن را باکیفیت عالی بر روی پرده ی شما نصب می کنیم تا بتوانید سال ها بدون مشکلی از پرده برقی خود استفاده کنید و نیازهای خود را برطرف کنید. برای خرید پرده برقی این محصول بر روی لینک زیر کلیک کرده و با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول

چه نوع ریلی برای پرده برقی شما مناسب تر است؟

نمی توان به طور کلی گفت کدام نوع ریل مناسب تر آن یکی دیگر است و می تواند برای شما مفید واقع شود. برای انتخاب این قطعه باید موارد زیادی را مد نظر خود قرار دهید که شامل قیمت ، کارایی و طول و وزن پرده می باشد. با دانستن همه ی این موارد می توانید بهترین انتخاب را برای خود داشته باشید.