انواع پرده زبرا, پرده, پرده برقی, پرده زبرا, پرده های زبرا, مقالات

نحوه شستشو پرده زبرا

نحوه شستشو پرده زبرا

پرده زبرا خود را چگونه تمیز کنیم؟

نحوه شستشو پرده زبرا و روش تمیز کردن آن سوال اغلب خریداران این پرده است از این جهت قصد داریم در این مطلب روش های شستشو پرده زبرا را با استفاده از روش های کم خطر و مطمئن آموزش دهیم.

پرده زبرا یکی از مدل های جدید و مدرن پرده است که ویژگی های خاص آن نظیر امکان کنترل نور ورودی به درون ساختمان سبب شده به یکی پر طرفدارترین مدل های پرده تبدیل گردد. این مدل پرده مناسب استفاده در ساختمان های اداری و تجاری و حتی در فضاهای شخصی تر نظیر اتاق پذیرایی، آشپزخانه و یا اتاق خواب منازل مسکونی می باشد.

وقت مناسب برای شستشو پرده های زبرا چه زمانی است؟

نظافت و تمیزی یکی از مهم ترین دغدغه های خانه داری است. با گذشت زمان میکروب ها و آلودگی ها بر سطوح وسایل ساختمان ها می نشینند و اگر در زمان مناسب نسبت به زدودن آن ها اقدام نگردد موجب بروز ظاهری نا زیبا و حتی بیماری در ساکنان ساختمان می گردد. از این رو لازم است در فواصل زمانی مشخص نسبت به شستشوی وسایل موجود در بنا اقدام نمود.

در این میان پرده های زبرا یکی از المان های مهم و تاثیر گذار ساختمان ها است که شستن آن زمان زیادی نیاز دارد. علاوه بر این که اگر به هنگام تمیز نمودن آن دقت کافی نداشته باشید ممکن است به بافت پرده آسیب وارد شود. حال افرادی که از پرده زبرا برای خانه ها و یا دفاتر اداری خود استفاده می کنند، این سوال را دارند که چطور و در چه زمانی برای شستن پرده اقدام کنند، که کمترین آسیب و بهترین بهره وری را به دست آورند. برای یافتن پاسخ این سوال با ما همراه شوید!

پیشنهاد میکنیم مطالب زیر را مطالعه کنید : 

امکانات بیشتر با خرید پرده زبرا

استفاده از پرده زبرا در منازل امروزی

روش های شستشو انواع پرده زبرا

خریداران پرده زبرا همواره در رابطه با روش های شستن این پرده سوالاتی دارند و برایشان مهم است که بتوانند به سادگی و هر زمان نیاز داشتند، پرده خود را تمیز کنند. در واقع باید بدانید شستشن این مدل پرده بر خلاف آن چه تصور می کنید بسیار ساده است اما با توجه به سبک متفاوت و متریال خاص به کار رفته در تولید این پرده ها روش شستشوی آن با روال شستن پرده های کلاسیک توری متفاوت است.

جهت تمیز نمودن و شستن انواع پرده زبرا می توان از سه روش مختلف استفاده نمود که عبارتند از : شستشوی دستی با آب و مواد شوینده، شستشو با شامپو فرش و شستشو با استفاده از بخار شوی.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با هر یک از این روش ها تا انتهای مقاله همراه ما باشید!

شستشوی پرده زبرا با استفاده از آب و مواد شوینده

مراحل شستشوی پرده های زبرا با استفاده از آب و مواد شوینده به صورت ذیل است:

1- ابتدا پارچه پرده برقی را از قاب آن جدا نموده و به روی سطحی صاف و بدون شیب پهن نمایید.

2- حال مایع شوینده را به روی تمام سطح پرده زبرا ریخته و به کمک دست یا برس نرم به آرامی ماساژ دهید تا تمام بافت پرده زبرا آغشته به آن شود.

3- پس از گذشت اندکی زمان و هنگامی که احساس کردید پرده به خوبی از آلودگی ها پاک شده است، با استفاده از آب تمام مواد شوینده را از بافت پرده زبرا به خوبی تمیز کنید. دقت کنید اگر اندکی از مواد درون بافت های پارچه پرده باقی بماند موجب از دست رفتن لطافت پرده زبرا خواهد شد.

4- پس از این که پرده به خوبی خشک شد، زمان نصب مجدد آن به روی پنجره فرا رسیده است.

توصیه ما همواره بر این است که از آب و مواد شوینده تا حد امکان برای شستن پرده زبرا استفاده نکنید. اما اگر به هر دلیلی مایل بودید از این روش کمک بگیرید نکاتی که در زیر آمده است را در نظر داشته باشید:

– همان طور که می دانید پارچه مورد استفاده در تهیه پرده زبرا بسیار لطیف و حساس است. بنا بر این نباید آن را با دست و همانند لباس چنگ زد. بهترین کار استفاده از برس های نرم و یا شستشو با کف دست است.

– هرگز از مواد شوینده اسیدی برای این کار استفاده نکنید، زیرا ممکن است بافت پارچه آسیب ببیند و آهار خود را از دست بدهد. مایع لباسشویی بهترین پیشنهاد است.

– آب داغ نیز می تواند بافت پارچه را دچار آسیب کند. بهتر از آبی با دمای مناسب و نسبتا گرم استفاده کنید.

شستشوی پرده زبرا با استفاده از شامپو فرش

مراحل کار برای تمیز کردن پرده زبرا به کمک شامپو فرش تقریبا مشابه روش قبلی است:

1- ابتدا پرده را از قاب آن جدا کنید و به روی سطحی صاف و بدون برجستگی پهن نمایید.

2- سپس مقدار مناسبی شامپو فرش را همانند دستور العمل با آب ولرم مخلوط کرده و تمام سطح پرده هوشمند را به آن آغشته کنید.

3- حال به کمک اسفنج و یا برس نرم آلودگی ها را از پرده بزدایید.

4- در نهایت زمانی که پرده زبرا به طور کامل خشک شد، مجدد آن را بر روی بست نصب کنید.

در نظر داشته باشید شستن پرده زبرا با شامپو فرش مناسب شستشوهای فصلی است و می توان از این روش هر از گاهی استفاده کرد تا در فواصل میان شستشوهای اصلی همچنان زیبا و تمیز باقی بماند.

پیشنهاد مطالعه : 

پرده فروشی اینترنتی

مزایا و معایب نصب پرده چوبی

شستشوی پرده زبرا با استفاده از بخارشوی

کمک گرفتن از بخار شور برای تمیز کردن پرده زبرا مناسب زمان هایی است که فرصت کافی برای جدا سازی پرده از قاب آن را ندارید و می خواهید در سریع ترین زمان ممکن آن را نظافت کنید. مراحل کار در این روش به صورت ذیل است:

1- ابتدا پرده برقی را با استفاده از جارو برقی به طور کامل از گرد و غبار تمیز کنید. برای این کار باید از سری برس دار جارو و کمترین درجه مکنده آن استفاده نمایید تا علاوه بر تمیز شدن کامل، بافت پرده آسیب نبیند.

2- در صورتی که پرده برقی زبرا شما بافتی به جز پارچه دارد، به طور مثال پرده زبرا فلزی و یا چوبی دارید، لازم است به کمک یک دستمال نمدار آن را به طور کامل گردگیری کنید.

3- در نهایت زمان روشن کردن بخار شور فرا می رسد. توجه داشته باشید که باید درجه بخارشوی خود را روی حالت متوسط قرار دهید و سری آن را از قسمت بالایی پرده به سمت پایین حرکت دهید.

سخن پایانی

اغلب تولید کنندگان پرده زبرا هنگام ارائه آن به مشتری، دستورالعمل های لازم جهت شستشو و نگهداری پرده زبرا را با در نظر گرفتن جنس آن، درون برگه ای در اختیار مشتریان قرار می دهند. بنا بر این اگر قصد شستشوی پرده برقی خود را دارید بهتر است ابتدا این دستور العمل را به خوبی بررسی نموده و حتما از توصیه های ذکر شده در آن برای شستن استفاده کنید.

جهت خرید پرده زبرا با قیمت مناسب می توانید از محصولات پرده فروشی متین دیدن کنید و هر کدام از پرده ها که مد نظرتان بود را از ما به شکل آنلاین سفارش دهید. پرده سرا متین با توجه به نیاز شما بهترین متریال را جهت ساخت و نصب استفاده می نماید تا شما سالیان سال بتوانید از پرده زبرا استفاده کنید.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *