پرده اتوماتیک, پرده برقی, پرده چوبی, مقالات

مزایا و معایب نصب پرده چوبی

مزایا و معایب نصب پرده چوبی

مزایا و معایب نصب پرده چوبی چیست؟

مزایا و معایب نصب پرده چوبی باعث می شود تا جهت خرید بهترین تصمیم را بگیرید. پرده چوبی یکی از انتخاب های همیشگی و محبوب برای منازل مسکونی و دفاتر اداری می باشد. البته در ادارت معمولا معیارهای مشخصی دارند که امکان انتخاب هر نوع پرده ای برای پنجره هایشان میسر نیست و باید با استایل اداری دفتر هماهنگی داشته باشد. منازل مسکونی اما بیش از این حرف ها به زیبایی و هارمونی وسایل خانه اشان توجه می کنند.

در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با ویژگی های یک پرده چوبی خوب آشنا شده و هنگام خرید پرده آن ها را در نظر داشته باشید.

آشنایی با پرده چوبی

اغلب افراد هنگام خرید پرده دو معیار مهم و اساسی در نظر دارند که عبارتند از زیبایی و دوام. در این رابطه می توانیم به صراحت بگوییم پرده کرکره چوبی انتخابی عالی است و در عین زیبایی، در طول زمان استفاده هم مقاومت خوبی دارد و از طول عمر بالایی برخوردار است. ابتدا بیایید با پرده چوبی بیشتر آشنا شویم و بدانیم نحوه عملکرد این پرده ها چگونه است؟ و بورس فروش آن کجاست؟

پرده چوبی در واقع نوعی پرده کرکره است که از قطعات نوار مانند چوب برای ساخت تیغه های آن استفاده شده است. چوب در طبیعت به رنگ های مختلفی موجود است که طیف رنگ های کرم تا قهوه ای تیره را در بر می گیرد.

از این جهت پرده های کرکره چوبی نیز می توانند رنگ های مختلفی داشته باشند. ضمن این که امکان سفارش آن به رنگی جز رنگ های طبیعی چوب هم میسر است. حتی می توانید از تولید کننده مربوطه بخواهید طرح و نقش مورد نظرتان را برای پرده اجرا کند.

مراحل نصب و استفاده از پرده چوبی هم مانند دیگر مدل های کرکره ای است و از زنجیری برای بالا و پایین بردن تیغه ها و یا چرخش آن به جهت ورود نور خورشید استفاده می شود.

اگر قصد خرید پرده چوبی را دارید و نمی دانید از کجا می توان آن را تهیه کرد، باید بگوییم بورس کرکره چوبی در تهران است. البته اگر در شهر های دیگر حضور دارید و یا قصد خرید اینترنتی دارید، می توانید از فروشگاه های آنلاین کمک بگیرید. در نظر داشته باشید برای این کار باید به سراغ فروشگاه های معتبر بروید تا در نهایت محصولی با کیفیت و مقاوم برایتان ارسال شود. فروشگاه اینترنتی پرده متین یکی از ارائه دهندگان مطرح کشور در زمینه تولید و فروش پرده کرکره چوبی پذیرایی، آشپزخانه، اتاق خواب و یا دفاتر اداری است.

پیشنهاد میکنیم مطالب زیر را مطالعه کنید :

استفاده از پرده زبرا در منازل امروزی

پرده کرکره و مزایای استفاده از آن

نحوه کنترل پرده چوبی

پرده کرکره ای چوبی را به دو صورت می توان کنترل کرد و بالا یا پایین برد:

– اولین روش کنترل پرده به وسیله زنجیر است. در این مدل زنجیری در کنار پرده تعبیه می شود که به کمک آن می توانید پرده را در حالت مورد نظرتان تنظیم کنید.

– روش دوم کنترل پرده چوبی به وسیله ریموت از راه دور است. این پرده ها دارای یک موتور برقی هستند که به وسیله ریموت امکان بالا و پایین رفتن پرده و یا تنظیم نور ورودی را فراهم می آورند. پرده برقی چوبی انتخابی ایده آل برای پذیرایی منازل است.

مزایا خرید پرده چوبی

چوب یکی از عناصر اصلی در طبیعت است که می تواند روح بخش فضای پیرامون خود باشد. از این جهت ترند طراحی دکوراسیون داخلی از سال 2019 به سوی استفاده از عناصر و آیتم های طبیعی در محیط است که در این میان پارچه و چوب دارای جایگاه خاصی هستند. در سال های اخیر دکوراتورها نیز به این سو رفته اند و بر استفاده از المان های چوبی تاکید می کنند. پرده چوبی نیز به جهت ماهیت خود می تواند انتخابی ایده آل برای ایجاد فضایی صمیمی و گرم در خانه ها و دفاتر اداری و تجاری باشد.

در کنار موارد ذکر شده باید به قابلیت ایجاد تاریکی مناسب در فضا به کمک کرکره چوبی اشاره کرد که امکان خواب طی روز را به راحتی فراهم می آورد. به خصوص برای افرادی که در روشنایی نمی توانند خواب عمیقی تجربه کنند.

مورد آخر هم بر می گردد به طیف رنگ های جذاب چوب ها، که به کمک آن می توان پرده چوبی در رنگ های متنوع و مطابق با سلایق مختلف طراحی نمود.

معایب خرید پرده چوبی

با وجود ویژگی ها و خصوصیات متعددی که پرده چوبی به همراه دارد اما برخی مسائل هم در جهت ماهیت و جنس این پرده های کرکره ای وجود دارد که در ذیل به آن اشاره نموده ایم.

– اولین مورد قیمت لوردراپه چوبی است. باید بدانید این مدل پرده ها در متراژ یکسان نسبت به دیگر مدل های مانند کرکره فلزی قیمت بالاتری دارند و اندکی گران تر هستند.

– مسئله دیگر واکنش گرا بودن چوب در مقابل مواد شیمیایی مختلف است. از این رو مناسب استفاده در حمام و یا مکان هایی که مواد شوینده و شیمیایی مختلفی در آن وجود دارد، نمی باشد.

– ضد آب نبودن چوب هم یکی دیگر از مشکلات پرده چوبی است. به همین دلیل نباید از کرکره چوبی در شهر هایی با آب و هوای شرجی و پر رطوبت استفاده کرد. ضمن این که برای تمیز کردن آن ها باید از دستمال نمدار استفاده کنید و نمی توان آن ها را با آب شست.

– وزن بالا در کرکره چوبی پنجره دیگر چالشی است که خریداران این مدل پرده با آن درگیر هستند. ضخامت تیغه های چوبی سبب افزایش وزن این پرده ها می گردد.

– آخرین مورد هم تنوع رنگی محدود تر در پرده های چوبی نسبت به دیگر مدل های پرده کرکره ای می باشد.

پیشنهاد مطالعه :

پرده فروشی اینترنتی

پرده فروشی آنلاین

تعیین قیمت پرده چوبی

عوامل و معیارهای مختلفی در تعیین قیمت پرده های چوبی تاثیر گذار هستند. برخی از این عوامل شامل ضخامت تیغه، جنس چوب مورد استفاده و مرغوبیت آن می باشد. قیمت این مدل کرکره های چوبی به صورت متر مربع مشخص می شود. در نتیجه هنگام خرید آن لازم است ابتدا مساحت پنجره را به درستی اندازه گیری نموده و سپس آن را در مبلغ هر متر مربع محصول مورد نظر ضرب کنید. حال هزینه نهایی پرده چوبی برای محل مورد نظرتان به دست خواهد آمد.

نحوه اندازه‌گیری پنجره برای سفارش پرده کرکره چوبی

برای اندازه گیری متراژ مورد نیاز پرده چوبی باید مساحت پنجره را محاسبه کنید. اگر قصد دارید پرده هم سطح دیوار ها بوده و روی آن قرار گیرد، باید در زمان اندازه گیری حداقل 10 سانتی متر از اطراف پنجره را بزرگ تر در نظر بگیرید. اما در صورتی که می خواهید نصب کرکره چوبی دقیقا در قاب داخلی پنجره صورت پذیرد، تنها کافی است اندازه خود پنجره را محاسبه کنید.

سپس برای خرید آنلاین پرده از پرده فروشی متین کافیست روی لینک زیر کلیک کرده سپس از محصولات ما دیدن کنید و هر کدام را انتخاب کردید ابعاد به دست آمده را وارد کرده و سفارش دهید.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *