انواع پرده زبرا, پرده آشپزخانه, پرده برقی, پرده زبرا, پرده های زبرا, مقالات

استفاده از پرده زبرا در منازل امروزی

استفاده از پرده زبرا در منازل امروزی

استفاده از پرده زبرا در منازل امروزی

استفاده از پرده زبرا در منازل امروزی بسیار مورد استفاده قرار میگیرد با خواندن این مطلب با پرده زبرا بیشتر آشنا خواهید شد.

پرده زبرا در منازل ایرانیان در سال های اخیر مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. همان طور که می دانید پنجره بدون پرده یک اثر هنری ناقص در چیدمان فضا به حساب می آید.

این که بر حسب نوع دکوراسیون خانه از پرده های لوکس مخملی استفاده شود و یا پرده های ساده تری مانند زبرا، کرکره ای، رومن و … بر پنچره ها آویزان گردد، چندان تفاوتی ایجاد نمی کند. اما استفاده از یکی از این مدل ها امری لازم است.

در مقاله پیش رو هدف ما معرفی پرده های زبرا و نقش آن در زیبا سازی منازل ایرانیان به سبک مدرن می باشد. اگر شما هم تمایل دارید از این پرده در خانه خود استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم تا انتها با ما همراه شوید.

آشنایی با پرده زبرا

پرده با هدف حفظ حریم شخصی خانه ها طراحی شده و بر روی پنجره ها نصب می گردد. بهترین طراحی پرده برقی به گونه ای است که در طول روز بتوان از نور خورشید بهره برده و پس از آن با فرا رسیدن شب محیط منزل را به کمک آن پوشاند. برای این منظور می توان از پرده های مختلفی اعم از پرده های والان دار مخملی و کلاسیک و یا مدل های مدرن تر نظیر پرده زبرا و کرکره ای استفاده نمود.

مدل پرده زبرا به صورت دو لایه است که از پارچه ای با نوار های توری و ضخیم تولید می شود. این نوارها در ارتفاع های 5، 7 و یا 9 سانتی است که با توجه به سلیقه مشتری می توان از هر یک استفاده کرد.

همچنین می توان با در نظر گرفتن نیاز مشتری و درخواست وی از پارچه هایی با نوارهای افقی عریض تر هم پرده های زبرا را تهیه نمود. وجود ردیف های ضخیم و تور باعث کنترل نور ورودی به درون خانه می شود و حق انتخاب بیشتری به ساکنان منزل ارائه می دهد.

نصب پرده زبرا در خانه ها مزایای متعددی به همراه دارد که مهم ترین آن ها قابلیت تنظیم میزان عبور نور از پنجره به داخل است. از این رو می توان در عین استفاده از نور خورشید، از سایه مطلوبی نیز بهره برد. مزیت دیگر این پرده ها قابلیت شستشوی آسان آن هاست. برای این کار می توانید از بخار شو استفاده کرده و یا آن را به خشکشویی ها تحویل دهید تا در سریع ترین زمان یک پرده تمیز و زیبا به روی پنجره هایتان نصب گردد.

ایجاد محیط دلنشین با استفاده از پرده زبرا در خانه

اتاق نشیمن و پذیرایی مکانی مهم در گردهمایی های خانوادگی است و روزانه شاهد جمع شدن اعضای خانواده در این قسمت از خانه هستیم. بنا بر این باید فضای کلی آن را طوری طراحی کرد که حس صمیمیت و دلگرمی را در میان ساکنان خانه به وجود آورد.

استفاده از رنگ های هم سو با سلیقه اعضای خانواده و در عین حال زیبا و گرم می تواند تاثیر زیادی در ایجاد فضای دلنشین خانه داشته باشد. همچنین باید لوازم و آیتم های موجود در این بخش از منزل هم به دقت انتخاب شوند تا مانعی برای جمع های گرم خانوادگی نباشند، بلکه نقش کارآمدی در راحتی و آسایش افراد داشته باشند.

انواع پرده زبرا با طراحی مینیمال و به روز در کنار امکان کنترل نور ورودی به درون خانه کمک می کند عصرهایی دلچسب را در جمع خانواده تجربه کنید.

نصب پرده زبرا به روی پنجره های پذیرایی و حتی آشپزخانه ایده جالب توجهی است. این پرده ها با طراحی کرکره ای خود کمک می کنند راحتی بیشتری هنگام استفاده از آن ها داشته باشید.

در همین رابطه بخوانید:

مدرن ترین پرده شید 2021

پروژه پرده زبرا پلیسه

کاربرد پرده زبرا در خانه

پنجره یک خانه را می توان با روش های مختلفی پوشاند تا علاوه بر حفظ حریم شخصی و ایجاد محرمیت، اثر منفی حاصل از ارتفاع دیوارهای اتاق بر روح ساکنان کم نمود. امروزه تنوع پارچه هایی که برای پرده عمودی مورد استفاده قرار می گیرند بسیار زیاد است و افراد می توانند انتخاب های بهتری داشته باشند.

پارچه هایی مانند کتان، مخمل، حریر، تور و ساتن بیشترین کاربرد را در دوخت پرده ها دارند. البته باید در نظر داشت تنوع در نحوه دوخت مانند پرده زبرا، پرده رومن، پرده والان دار و .. نیز می تواند حق انتخاب مشتریان را افزایش دهد. در ادامه به معرفی کاربردهای مدل پرده زبرا در دکوراسیون های مختلف می پردازیم.

مطالب پیشنهادی:

اجرای 6 عدد پرده برقی شید

فروش اینترنتی پرده

کاربرد پرده زبرا در دکوراسیون مدرن

در خلق یک دکوراسیون مدرن به کمک پرده زبرا باید دو نکته مهم را مد نظر داشت. اولین مورد ساده بودن پارچه مورد استفاده در تهیه پرده است. برای این منظور پارچه های تک رنگ و فاقد طرح و نقش انتخاب مناسبی هستند. سبک مدرن در چیدمان بر پایه سادگی و دور بودن از طرح های شلوغ است. از این لازم است تمام آیتم ها اعم از پرده زبرا را با طرح های ساده انتخاب نمود.

نکته دومی که لازم است در نظر داشته باشید ایجاد هارمونی میان لوازم منزل است. ساده ترین روش در خانه هایی به سبک مدرن، ایجاد هماهنگی در رنگ لوازم است. از این رو پیشنهاد می کنیم هنگام خرید پرده زبرا رنگ آن را به دقت انتخاب کنید. زیرا پرده یکی از تاثیرگذارترین آیتم های یک خانه است و باید رنگ آن به خوبی با دیگر وسایل هماهنگ باشد.

با رعایت نکات بالا، پرده زبرا به خوبی با دیوارهای اطراف ترکیب شده و در نهایت فضای خانه، دکوری هارمونیک و زیبا خواهد داشت.

کاربرد پرده زبرا در دکوراسیون سنتی

طراحی یک دکوراسیون کلاسیک و سنتی بر خلاف تصور عوام بسیار سخت است و باید توجه ویژه ای به جزئیات داشته باشید. از جمله مواردی که در خلق یک چیدمان کلاسیک باید در نظر بگیرید استفاده از وسایلی با پارچه های طرح دار است. از این رو باید پرده برقی زبرا خود را با پارچه های طرح دار انتخاب کنید تا حس کلاسیک را به مخاطب منتقل کند.

مورد بعدی همان هارمونی ذکر شده در بالا است اما باید بدانید ایجاد هارمونی در دکوراسیون کلاسیک و سنتی نیاز به دقت بالاتری دارد. باید جزئیات محیط را به خوبی در نظر بگیرید و در عین انتخاب وسایل طرح و نقش دار، از شلوغ شدن بیش از حد فضا جلوگیری به عمل آورید. انتخاب پرده زبرا پذیرایی در چیدمان سنتی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

پرده یکی از آیتم های اصلی پذیرایی منازل است و با انتخاب آن از میان جدیدترین مدل پردها زبرا می توان فضایی به روز و در عین حال کلاسیک به وجود آورید.

در این مقاله استفاده از پرده زبرا در منازل امروزی آشنا شدید حال برای سفارش پرده زبرا از فروشگاه پرده فروشی متین دیدن کنید.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *