پرده اتوماتیک, پرده برقی, پرده برقی شید, پرده سرا, پرده شید, پرده هوشمند, مقالات

بهترین روش تمیز کردن پرده شید

بهترین روش تمیز کردن پرده شید

بهترین روش تمیز کردن پرده شید چیست؟

بهترین روش تمیز کردن پرده شید موجب راحتی کار شما در شستشوی پرده و افزایش طول عمر پرده خواهد شد.

پرده شید رول در گروه پرده های کرکره ای و یا بالا رو می باشد. این پرده دارای تنوع زیاد در طرح و رنگ بوده و نصب آن در سریع ترین زمان ممکن به اتمام می رسد. از این رو مناسب استفاده در فضاهای مختلف نظیر دفاتر اداری و تجاری، نمایشگاه ها، رستوران ها، هتل ها، کتابخانه ها و حتی منازل مسکونی می باشد.

در ادامه این مطلب ابتدا توضیحی مختصر در رابطه با پرده شید رول ارائه نموده و پس از آن مناسب ترین روش برای شستشوی این پرده ها را آموزش می دهیم.

پرده شید چیست؟

نامی که برای پرده شید (Shade) انتخاب شده است، خود به تنهایی گویای مشخصات اصلی این سبک پرده ها می باشد. Shade به معنای سایه است و مهم ترین کاربرد پرده برقی شید هم ایجاد سایه مناسب در محیط است. این پرده ها دارای یک لایه تور مانند هستند که می توان در طول روز آن را باز نمود تا سایه مطلوبی در اتاق پراکنده شود. به این ترتیب میزان نور فضا در حد مطلوب تنظیم می گردد.

برخی از مدل های شید دارای دو لایه هستند که لایه دوم از پارچه ضخیم تشکیل شده است. کاربرد این لایه برای شب است که می تواند حفظ حریم شخصی ساختمان را تضمین کند. به این مدل پرده شید شب و روز می گویند.

پیشنهاد میکنیم مطالب زیر را مطالعه کنید :

ابزارهای مورد نیاز دوخت پرده رومن

مهمترین فاکتورهای خرید پرده کرکره

نحوه تمیز کردن پرده شید

اغلب مشتریان زمانی که برای خرید پرده شید مراجعه می کنند، نگران نحوه شستشو و تمیز کردن این پرده ها هستند. در واقع آن ها دغدغه این را دارند که آیا می توان شید رول دوبل یا ساده را در زمان مورد نیاز بشورند؟

پاسخ قطعا بله است، شما می توانید هر وقت که احساس کردید پرده هایتان کثیف هستند، می توانید به راحتی آن ها را نظافت کرده و گرد و غبار و یا چربی هایی را که طی زمان بر سطح پرده نشسته، پاک کنید.

مراحل نظافت و شستشو پرده شید به صورت ذیل است :

شستشو پرده شیده بدون جدا کردن آن از قاب

اولین مرحله جارو کشیدن پرده است. این کار کمک می کند تمام گرد و غبار نفوذ کرده به بافت پرده شید برقی ، به طور کامل خارج شود تا در زمان شستشو مشکلی ایجاد نشود. این کار را باید طبق روال پیش رو انجام دهید.

1- پرده را به طور کامل باز کنید و سپس تمام سطح آن را جارو بکشید. برخی از افراد می گویند ما در طول روز تنها بخشی از پرده را باز می کنیم و دیگر قسمت های آن تمیز است. بنا بر این نیازی به جارو کشیدن تمام پرده برقی وجود ندارد. در پاسخ به این افراد باید بگوییم این روال در طولانی مدت موجب تغییر رنگ در بخش های مختلف پرده می گردد و باید از جارو کشیدن نصفه نیمه خودداری کنید.

2- فرچه جارو برقی را از بالای پرده به سمت پایین بکشید و به این ترتیب تمام سطح پرده شید را جارو کنید.

3- مقداری آب ولرم را با مایع ظرفشویی و یا شامپو فرش مخلوط کنید. بهترین نسبت یک قاشق مایع ظرفشویی به همراه یک لیتر آب است. توجه داشته باشید استفاده از مواد سفید کننده ممنوع است و ممکن است به پرده شما آسیب وارد کند.

4- اسفنج نرم و یا حوله بهترین وسیله برای شستشوی پرده شید هستند. اسفنج را در محلول خیس کرده و سپس آن را طوری بچلانید که دیگر آب از اسفنج چکه نکند.

5- برای تمیز کردن پرده ، اسفنج را از بالا به سمت پایین بکشید. در صورتی که در حین کار اسفنج کثیف شد، آن را تعویض کنید.

6- اگر همچنان لکه ای باقی مانده که با این روش تمیز نشده است، مجاز به استفاده از پاک کننده های لکه پارچه هستید. بهتر است ابتدا اندکی از محلول را در قسمت کوچکی از پرده هوشمند تست کنید تا از عدم آسیب رساندن آن به پرده اطمینان حاصل کنید. مطالعه دستور العمل شرکت تولید کننده پرده نیز در این زمینه می تواند کمک مفیدی باشد.

7- تا زمان خشک شدن کامل پرده، آن را باز نگه دارید. در صورتی که پیش از خشک شدن اقدام به جمع کردن پرده شید نمایید، ممکن است برای پارچه پرده مشکل ایجاد شود.

 

شستشو پرده شیده با استفاده از آب و مواد شوینده

 

1- برای شستن پرده با آب لازم است ابتدا آن را از قاب به طور کامل جدا کنید تا در زمان شستشو مشکلی برای اتصالات فلزی پیش نیاید.

2- پس از جدا کردن، پرده را روی زمین صاف به طور کامل پهن کنید. دقت کنید هیچ گونه برجستگی زیر پرده وجود نداشته باشد.

3- ابتدا با فرچه جارو برقی تمام سطح پرده را به دقت تمیز کنید. در این مرحله می توانید به جای جارو زدن، از یک حوله تمیز و خشک برای زدودن گرد و غبار استفاده کنید.

4- درون وان یا تشت بزرگی را از آب ولرم پر کنید و 2 تا 3 قاشق مایع ظرفشویی در آن بریزید. دقت کنید از مایع سفید کننده و یا دیگر شوینده هایی که در ترکیبات خود مواد سفید کننده دارند، به هیچ عنوان استفاده نکنید. این کار ممکن از به رنگ و یا بافت پرده شید آسیب وارد کند.

5- پرده را به صورت کاملا باز درون تشت به مدت 2 تا 3 ساعت خیس کنید. توجه داشته باشید که تمام قسمت های پرده به آب و مایع شوینده آغشته شود.

6- پس از گذشت زمان ذکر شده، پرده را مجدد روی زمین پهن کنید و به کمک یک فرچه نرم دو طرف آن را به آرامی بسابید.

7- حال پرده را با آب تمیز به طور کامل آب کشی کنید. این مرحله بسیار مهم است، زیرا اگر ذرات صابون یا مایع شوینده در بافت پرده شید باقی بماند، در طولانی مدت آن را خراب می کند.

8- برای خشک شدن لازم است پرده را به صورت صاف و بدون چین خوردگی روی بند رخت آویز کنید. به هیچ عنوان از خشک کن استفاده نکنید، زیرا حرارت ناشی از آن می تواند بافت پرده را از بین ببرد.

9- پس از خشک شدن پرده، آن را مجدد به پنجره نصب کنید.

در پایان ذکر این نکته خالی از لطف نیست که هنگام شستن پرده شید از آب داغ استفاده نکنید. همچنین از ماشین لباسشویی برای نظافت این پرده ها به هیچ عنوان کمک نگیرید.

مطالب پیشنهادی :

پرده زبرا یک انتخاب مناسب برای پرده آشپزخانه

کاربرد پرده رومن در دکوراسیون مدرن

خرید پرده شید برقی از پرده سرا متین

در متن بالا بهترین روش تمیز کردن پرده شید را مطالعه کردید و متوجه شدید که چقدر نحوه ی شستشوی این مدل پرده برقی راحت است و می تواند برای کسانی که وسواس دارند مناسب باشد.

جهت سفارش و استعلام قیمت پرده شید برقی لازم نیست راه دوری بروید پرده فروشی متین به عنوان بهترین شرکت تولید کننده و عرضه کننده انواع پرده برقی بهترین ها را به شما عرضه می کند.

برای دریافت بهترین انواع پرده برقی در مدل ها و طرح های متنوع کافیست روی دکمه ی زیر کلیک کنید از فروشگاه ما دیدن کنید تا محصولات منحصربفرد ما را مشاهده کنید.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *