انواع پرده زبرا, پرده, پرده اتوماتیک, پرده برقی, پرده زبرا, پرده های زبرا, مقالات

پرده زبرا چیست؟

پرده زبرا چیست

پرده زبرا چیست؟

پرده زبرا چیست؟ این یکی از رایج ترین سوالاتی می باشد که اغلب افراد به دنبال پاسخ مناسبی برای آن هستند تا بتوانند فضای منزل و آشپزخانه خود را منحصر به فرد کنند. این پرده ها در چند سال اخیر به شدت مورد توجه قرار گرفته و نمونه های دستی و برقی آن در طرح های مختلف با تنوع رنگ بالا ارائه شده اند. پرده برقی ؛ ارائه دهنده جدیدترین پرده در ادامه به معرفی ویژگی های انواع پرده های زبرا ، قیمت ، مزایا و معایب و کاربرد آنها اشاره خواهد داشت.

اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید که پرده زبرا چیست؟ ، باید بدانید که این پرده ها دو لایه با طرح های راه راه افقی بوده و شبیه به کرکره می باشند. به عبارت دیگر، این پرده ها از دو لایه پارچه و تور تشکیل شده که دارای راه های تقریبا پهن تیره و روشن می باشند و به صورت افقی از بالا تا پایین سطح پرده تکرار میشوند. پرده های زبرا یا دبل رول از نظر بالا و پایین رفتن شبیه به کرکره می باشند، اما جنس آنها کاملا پارچه ای بوده و به همین دلیل زیبایی منحصر به فردی دارند.

از دیگر ویژگی های انواع پرده زبرا می توان به نحوه تنظیم روشنایی محیط اشاره نمود. با توجه به اهمیت بسیار زیاد نورپردازی در دکوراسیون داخلی، مخصوصا برای خانه هایی که با کمبود فضا مواجه هستند، لازم است میزان نور طبیعی که از پنجره تابیده میشود به خوبی استفاده شود.

در طراحی انواع پرده زبرا طرح دو لایه پارچه و تور به گونه ای در نظر گرفته میشود که می توان درجه روشنایی را کم یا زیاد کرد. لازم به ذکر است که برای افزایش یا کاهش نور نیاز به جمع یا باز کردن کامل پرده نیست و با کشیدن نوارهای پرده می توان نور را 10 تا 45 درجه تنظیم کرد.

انواع پرده زبرا چیست؟

زیبایی ظاهری و عملکرد مناسب این پرده ها باعث شده است تا تنوع بالایی در آنها به چشم بخورد و می توان بر اساس فاکتورهای متعددی پرده زبرا را گروه بندی کرد. انواع مختلف این پرده ها بر اساس نحوه عملکرد و بالا و پایین رفتن عبارتند از:

  • پرده زبرا دستی : این پرده ها ارزان ترین گزینه برای اجرا در اتاق و آشپزخانه بوده و بالا و پایین رفتن آنها کاملا شبیه به کرکره های معمولی می باشد. از مهم ترین ویژگی های این پرده ها می توان به قیمت ارزان و اجرا و نصب آسان آنها اشاره نمود.
  • پرده زبرا برقی : رایج ترین نوع پرده های زبرا به صورت برقی اجرا میشوند. بر روی این پرده ها از موتور و قطعات جانبی استفاده شده و با ریموت می توان باز یا جمع شدن آنها را کنترل کرد. این پرده ها عملکرد بسیار خوبی داشته اما قیمت آنها گران تر از نوع دستی می باشد.
  • پرده هوشمند زبرا : مدرن ترین و پیشرفته ترین نوع این پرده ها به صورت هوشمند قابل اجرا می باشند. این پرده زبرا دارای تجهیزات پیشرفته ای بوده و باز و بسته شدن و تنظیم درجه نور در آنها قابل برنامه ریزی بوده و به صورت اتوماتیک اجرا میشود.

پیشنهاد میکنیم مطالب زیر را مطالعه کنید :

پرده رومن روشی برای معرفی خانه شما

6 نکته مهم در نصب پرده زبرا که باید بدانید!

طرح های پر طرفدار پرده زبرا را میدانید؟

اگر به دنبال این هستند که رایج ترین مدل های پرده زبرا چیست ، باید بدانید که از این نظر تنوع بسیار زیادی در این پرده ها وجود دارد. به طوریکه می توانید از آنها برای هر نوع سبک دکوراسیون استفاده کنید. از جمله نمونه های پرکاربرد بر اساس طرح می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پرده با طرح ساده : این پرده ها از پارچه های ساده تولید شده و تنوع اصلی آنها در رنگ بندی می باشد.
  • پرده گلدار : همان طور که از نام این گروه مشخص است، از پارچه های گلدار و طرح دار تولید شده و گزینه ای بسیار کاربردی برای اتاق خواب به شمار می روند.
  • پرده پلیسه زبرا : این پرده ها از پارچه های پلیسه ای تولید شده و ظاهر بسیار زیبا و منحصر به فردی دارند. این مدل از پرده های زبرا با پارچه های ساده و طرح دار قابل اجرا بوده و در آشپزخانه، اتاق خواب و پذیرایی مورد استفاده قرار میگیرند.
کاربرد پرده های زبرا 

با توجه به اینکه این پرده ها از پارچه و تور تولید میشوند، به همین خاطر می توان در بخش های مختلفی از منزل از آنها استفاده نمود. از جمله موارد کاربرد این پرده زبرا می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • استفاده از پرده های دبل رول برای پرده آشپزخانه
  • استفاده از پرده های زبرا برای اتاق خواب
  • نصب پرده زبرا در سالن پذیرایی
  • نصب پرده زبرا در اتاق کودک با پارچه های رنگی و طرح دار عروسکی
مزایا پرده زبرا

در حالت کلی می توان گفت پرده های راه راه و کرکره ای مانند زبرا یا همان دبل رول از پرکاربردترین نوع پرده ها در حال حاضر می باشند. دلایل زیادی برای این انتخاب وجود دارند و از مهم ترین مزایای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تنوع بسیار زیاد در طرح و رنگ پارچه ها
  • تناسب پرده ها با سبک های مختلف دکوراسیون
  • نصب آسان و سریع
  • دوام و ماندگاری بالا در صورت استفاده از پارچه های با کیفیت برای آن
  • قابلیت تنظیم نور بدون نیاز به باز و بسته شدن پرده زبرا

معایب پرده زبرا چیست؟

معایب پرده های زبرا در مرحله اول به نوع انتخابتان بستگی دارد. چون استفاده از پارچه های بی کیفیت و گیربکس و موتور نامرغوب همگی به مرور منجر به از بین رفتن کارایی آنها خواهند شد. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم قبل از خرید پرده برقی نکات و موارد مهم از قبیل کیفیت و خرید از مراکز معتبر را جدی بگیرید. از دیگر معایب این پارچه ها می توان به جدا سازی کمی سخت آنها برای شستشو اشاره نمود. البته با یادگیری روش باز کردن می توان به این محدودیت به خوبی غلبه کرد.

مطالعه ی مطالب زیر را از دست ندهید :

انتخاب پرده کرکره برای محل کار

مدل های مختلف پرده شید

قیمت پرده زبرا

قیمت پرده زبرا بر اساس چند فاکتور بسیار مهم محاسبه میشود که مهم ترین آنها، نوع پرده می باشد. به عنوان مثال، پرده های دستی قیمت ارزان تری نسبت به نوع برقی داشته و قیمت پرده هوشمند بالاتر می باشد. علاوه براین، جنس پارچه و تور به کار رفته در پرده نیز می تواند تاثیر زیادی بر قیمت پرده زبرا داشته باشد.

کارشناسان فروش پرده برقی زبرا فروشگاه آنلاین پرده متین آماده ارائه مشاوره به شما هستند تا جزئیات بیشتری در این زمینه خدمت شما ارائه دهند و جهت مشاهده ی محصولات و انواع طرح های پرده زبرا روی لینک زیر کلیک کنید تا بهترین مدل را برای دکوراسیون منزلتان انتخاب کنید.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *