پرده اتوماتیک, پرده برقی, ریل و متعلقات پرده برقی, فنی پرده برقی, مقالات, موتور پرده برقی

اجزای اصلی پرده برقی

اجزای اصلی پرده برقی

راجع به اجزای اصلی پرده برقی میدانید ؟ همانطور که میدانید پرده برقی بیشتر در خانه های هوشمند مورد استفاده قرار می گیرد و اینکه در بعضی شرکت ها هم به جای پرده های قدیمی از پرده اتوماتیک استفاده می شود. این روز ها با پیشرفت تکنولوژی همه چیز پیشرفته شده است مثل پرده ، پرده برقی به راحتی با کمک یک ریموت باز و بسته می شود و اینکه شما می توانید به هر میزانی که خواستید در هر ساعت از روز آن را تنظیم کنید. برای اطلاعات بیشتر در مورد اجزای اصلی پرده اتوماتیک با ما تا انتخاب مطلب همراه باشید.

موتور پرده برقی

موتور های پرده برقی دو نوع است : 1-گیربکسی ، 2- سیمی

موتور سیمی :

در این مدل پرده برقی به جای همان نخ از سیم استفاده می شود ، موتور پرده سیم را می کشد تا پرده باز و بسته شود. این مدل پرده برقی را شرکت های داخلی و خارجی ارائه می کنند و بین مردم محبوب است و دلیلش این است که قیمت بسیار ارزان و مقرون به صرفه ای دارد. البته بعضی از مشتریان هستند که این مدل پرده برقی را نمی پسندند چون صدای آن ممکن است اذیتشان کند این مدل پرده برقی برای اداره ها مناسب تر است چون آنها کمتر پیش می آید که در حال باز و بسته کردن پرده باشند.

موتور گیربکسی :

این مدل موتور به خود ریل پرده وصل می شود و پرده را باز و بسته می کند. به دلیل اینکه موتور مستقیماً به ریل پرده متصل است صدای کمتری ایجاد می شود و اگر سوالی در ذهنتان پیش آمده که چگونه پرده وقتی به انتها می رسد متوقف می شود؟ در جواب سوال شما باید بگوییم که در داخل این نوع موتور هایی سنسور های استفاده شده که ابتدا و انتهای ریل را به طور خودکار تشخیص می دهد و در پایان مسیر متوقف می شود. این مدل موتور بیشتر برای پرده کنار رو ، وسط باز شو استفاده می شود.

مطالب پیشنهادی : 

پرده برقی رولینگ در اتاق ویلا در لواسان

پرده برقی رولینگ در ویلا در دماوند

انواع مدل های پرده برقی

 

 

اجزای اصلی پرده برقی-موتور پرده

 

ریل پرده برقی

ریل پرده برقی مانند موتور آن دو نوع دارد که شامل موارد زیر می شود : 1-سیمی و قرقره ای ، 2-تسمه و گیربکس

ریل از نوع سیمی و قرقره ای 

در این مدل ریل یک سیم رفت و برگشت و دو قرقره در دو سر آن قرار دارد. این سیم ها بر روی قرقره قرار گرفته و قلاب های پرده به ابتدا و انتهاب این سیم می روند و پرده به راحتی باز و بسته می شود و این کار به صورت برقی انجام میشود یعنی در ذهنتان این جمله نقس نبندد که به صورت دستی انجام می گیرد ، البته شما فقط با کمک یک ریموت آن را باز و بسته می کنید. این نوع ریل را می توانید برای پرده برقی کنار باز شو و از وسط بازشو هم استفاده کرد البته بستگی به سلیقه ی خودتان دارد.

ریل از نوع تسمه و گیربکس

در این مدل ریل از یک تسمه به جای سیم استفاده شده و کار کردش مثل ریل قبلی است هیچ فرقی دارد با این تفاوت که به جای سیم از تسمه استفاده شده ، همچنین این نوع ریل هم به صورت برقی است و با کمک یک ریموت می توان آن را باز و بسته کنید. ولی اینکه کدام یک بهتر است هم جای سوال است ، بستگی به سلیقه ی شخصی خودتان دارد که کدام یک بهتر است ، در ادامه به شما می گوییم که کدام یک را انتخاب کنید.

 

اجزای اصلی پرده برقی-ریل پرده

کدام ریل و موتور برای پرده برقی مناسب است ؟

اینکه کدام یک از نوع ریل ها و موتورها بهتر از دیگری است را نمی توان به صورت کلی بیان کرد چرا که متناسب با قیمت و کارایی و حتی طول و وزن پرده هر کدام مزایای خود را دارد و باید متناسب با پروژه ریل و موتور متناسب انتخاب شود ولی در کل اکثر موارد مزایای موتورهای گیربکسی بیشتر از مدل سیم و قرقره است . برای دریافت مشاوره در این زمینه که کدام یک مناسب است میتوانید با مشاوران پرده برقی متین کمک بگیرید.

 

مزیت های استفاده از پرده اتوماتیک چیست؟

متاسفانه در خانه هایی که پرده های معمولی نصب شده است، دردسرهایی وجود دارد که لذت زندگی آسان را از بین می برد. مثلا اگر نورگیر خانه شما خوب نباشد، شما نیاز دارید تا نور خانه را به گونه ای تامین کنید. مثلا ممکن است از روشن کردن لامپ در روز استفاده کنید.

گاهی هم دوست دارید نور طبیعی به خانه راه پیدا کند که مجبور به کنار زدن پرده ها می شوید. استفاده از لامپ در روز روشن علاوه بر مصرف انرژی، باز هم زیبایی نور طبیعی را به همراه نخواهد داشت. پس سراغ کنار زدن پرده ها می رویم. کنار زدن پرده ها هم مشکلاتی را به همراه دارد.

کنار زدن پرده با دست، باعث تجمع بخشی از پرده در یک قسمت می شود که ظاهر زیبایی را به همراه ندارد. از طرفی ممکن است گیره پرده گیر کند و پرده به آسانی جابجا نشود. یا ممکن است گیره پرده از ریل خارج شود. مطمئن باشید انجام روزمره این کار، کلافگی زیادی را به همراه دارد. بعد از مدتی، ترجیح می دهید با زدن کلید، لامپ را روشن کنید. با این وجود هم از نور طبیعی، هم از منظره روبروی خانه لذتی نمی برید.

 

اجزای اصلی پرده برقی-پرده برقی متین

 

به طور خلاصه می توان از مزایای استفاده از پرده برقی به موارد زیر اشاره کرد :

سهولت و راحتی کار در باز و بسته کردن پرده
جمع شدن با چین های مرتب
استفاده از نور طبیعی پشت پنجره
کاهش مصرف انرژی برقی
سالم ماندن پرده برای سال های طولانی
زیبایی دکوراسیون خانه با نصب پرده برقی
لذت تماشای آسان نمای خارج خانه بدون هیچ دغدغه ای

مطالب پر بازدید : 

پرده برقی رومن

پرده برقی پلیسه

پرده برقی رولینگ

پرده برقی مورد نظرتان را از ما سفارش دهید!

اگر میخواهید پرده برقی با کیفیت بالایی داشته باشید میتوانید با پرده برقی متین در ارتباط باشید. پرده متین با در نظر بهترین ریل و موتور برقی می تواند بهترین پرده برقی را برای شما در نظر بگیرد.

پس میتوانید پرده برقی مورد نظرتان را از ما سفارش دهید و سالهای سال از آن استفاده کنید.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید