پرده آشپزخانه, پرده برقی, پرده شید, خرید پرده, مقالات

مدل های مختلف پرده شید

مدل های مختلف پرده شید

پرده شید دارای چه مدل هایی است؟

در این مقاله می توانید با انواع مختلف پرده شید آشنا شوید! پرده شید یکی از مدل پرده هایی است که قدمت زیادی دارد. در گذشته این پرده ها از پارچه هایی تشکیل می شدند که به دور یک میله چوبی می پیچیدند.

این مدل پرده جایگزینی برای پرده های لایه لایه بود که دوخت آن ها نیاز به صرف زمان و هزینه زیادی داشت. امروزه اما مدل های مختلفی برای این پرده ها روی کار آمده است که مناسب خانه هایی با دکوراسیون مدرن می باشد.

در ادامه مقاله به بررسی انواع مدل های مختلف پرده شید خواهیم پرداخت با ما همراه باشید تا بتوانید در این زمینه اطلاعات زیادی را به دست بیاورید.

– پرده شید رول

اگر فضای وسیعی دارید که در آن پنجره بزرگی نصب شده است ، پرده برقی شید رول انتخابی ایده آل خواهد بود. این پرده ها می توانند از ورود اشعه های مضر فرابنفش خورشید به درون محیط جلوگیری کنند و فضایی عاری از آلودگی فراهم آورند. برخی به این مدل پرده شید غلتکی نیز می گویند.

پارچه مناسب برای دوخت پرده شید رول می تواند در هر ضخامتی باشد. اما باید بدانید پارچه های ضخیم مناسب فضاهایی با تابش نور شدید هستند که بتوانند آن را به بهترین نحو در کنترل درآورند. برای محیط هایی با نور کم هم بهتر است از پارچه هایی با ضخامت کمتر استفاده کنید.

طرح و نقش این پارچه می تواند مطابق سلیقه مشتری انتخاب شود. حتی می توانید به دلخواه طراحی برای چاپ بر روی پرده انتخاب کنید تا ظاهری خاص برای اتاق خود ایجاد نمایید.

– پرده شید تکی

پرده های شید تکی مناسب استفاده در ساختمان های اداری و مسکونی است. این پرده ها به طور معمول از پارچه هایی با رنگ خنثی همچون سفید، کرم و … تهیه می شوند.

اما می توان از پارچه های رنگی و طرح دار نیز استفاده کرد. این پرده ها به صورت یک لایه دوخته می شوند که دارای یک زنجیر برای حرکت به سمت بالا یا پایین می باشند.

این نوع پرده شید بیشتر به عنوان پرده آشپزخانه استفاده می شود چرا که نسبت به سایر انواع پرده شید وزن سبکی دارد و به خوبی می تواند نور کافی را برای محیط ایجاد نمایند.

پیشنهاد برای مطالعه:

نکات قبل از نصب پرده کرکره

انتخاب پرده کرکره برای محل کار

– پرده شید دبل

پرده شید دبل مدل دو لایه شید است که از دو پارچه آستر و توری دوخته شده است. هر یک از این لایه ها دارای زنجیری جداگانه هستند که برای باز یا بسته کردن پرده به کار گرفته می شود. پارچه ای که برای لایه آستر انتخاب می شود باید ضخامت مناسبی داشته باشد که مانع عبور نور شود.

اما پارچه لایه توری معمولا شفاف و نازک است. به همین دلیل این پرده ها انتخابی ایده آل برای شهرهایی با تابش نور شدید هستند که می توان با توجه به نور از لایه مناسب آن استفاده کرد. نام دیگری که برای این مدل پرده در نظر می گیرند، شید شب و روز است.

– پرده شید رومی

پرده شید رومی یا همان رومن شید یکی از مدل های خاص است که به صورت آکاردئونی باز و بسته می شود. این پرده ها را می توان با هر طرح و رنگی سفارش داد. از این رو به آسانی با هر نوع دکوراسیونی هماهنگ می شوند و زیبایی محیط را دو چندان کنند.

رومن شید را می توان در ساختمان های مسکونی، اداری و تجاری به کار گرفت. این پرده برقی ها به خاطر ضخامتی که دارند به خوبی حریم خصوصی فضا را حفظ خواهند کرد. یکی دیگر از کاربرد های این مدل برای نصب به عنوان پشت پرده ای است.

برای روی آن هم می توان از پارچه های سبکی مانند حریر یا تور بهره گرفت. البته شستشوی پرده های شید رومی کمی نسبت به مدل های معمولی سخت تر است. برخی از مدل های آن را می توان با ماشین لباسشویی نیز شست.

– پرده شید بالونی

پرده شید بالونی نسبت به دیگر مدل های شید ظاهری متفاوت و خاص دارد. این پرده ها دارای بندها و حلقه هایی در قسمت پشتی هستند که از طریق آن ها باز و بسته می شوند. این مدل زمانی که جمع می شود به صورت چین های پف دار در می آید. از این رو بهتر است در فضاهای غیر رسمی به کار گرفته شود.

با این وجود پیشنهاد می کنیم پیش از خرید پرده در این مدل ابتدا به دقت فضا را بررسی کرده و از هماهنگی و تناسب آن با دیگر المان های دکوراسیون اطمینان حاصل کنید. شما می توانید شید بالونی را با پارچه هایی به رنگ های متنوع و نقش های خاص سفارش دهید.

در همین رابطه بخوانید:

6 نکته مهم در نصب پرده زبرا که باید بدانید!

پرده رومن روشی برای معرفی خانه شما

– پرده شید زبرا

یکی از مدل های محبوب و رایج پرده شید مدل زبرا یا همان پرده شید دبل رول می باشد. این پرده ها ساختاری از ترکیب پرده شید رول و پرده کرکره ای داشته و بهترین کاربرد را برای محیط های اداری دارند.

در پرده های زبرا از پارچه های راه راه که یکی از ردیف ها تور و دیگر ضخیم است استفاده می کنند که به صورت دو لایه متصل به هم نصب می شوند. به همین دلیل می توان در زمان نیاز میزان عبور نور را تنظیم نمود و یا حتی به طور کامل مانع عبور نور شد.

تنوع در طرح، رنگ، سایز و مدل پرده شید زبرا بسیار زیاد است و شما می توانید مطابق با فضای خود مناسب ترین مدل را انتخاب کنید. البته در این پرده ها کیفیت چاپ تصویر کمی نسبت به دیگر مدل ها کمتر است. علت این امر به بخش تور مانند پرده باز می گردد که موجب کاهش کیفیت چاپ تصویر می گردد.

از جمله مهم ترین قابلیت های پرده زبرا می توان به ظاهر زیبا ، کارایی بالا در تنظیم نور ، نصب راحت ، شستشوی سریع و آسان و … اشاره نمود.

این مدل را می توان در دو حالت دستی یا برقی سفارش داد. در حالت دستی پرده به کمک زنجیر بالا و پایین می رود اما در مدل برقی از یک موتور الکتریکی و ریموت کنترل برای حرکت پرده کمک گرفته می شود.

– پرده شید بامبو

پرده شید بامبو از نظر ساختار و کارکرد بسیار مشابه رومن شید هستند. با این تفاوت که در زمان جمع شدن نوارهای افقی آن به ترتیب از پایین به بالا به روی هم قرار می گیرند.

این پرده ها همان طور که از نامشان پیداست از جنس چوب بامبو ساخته می شوند و مناسب فضاهایی با دکوراسیون چوبی هستند. در واقع اگر در محیطی از آیتم های چوبی مختلفی استفاده شده بهترین انتخاب پرده بامبو شید است.

سفارش پرده برقی با کیفیت بسیار بالا

برای خرید پرده شید می توانید از فروشگاه اینترنتی پرده متین دیدن کنید. شرکت پرده متین تولید کننده انواع پرده برقی از جمله پرده شید ، پرده زبرا ف پرده رومن ، پرده کرکره و… می باشد. برای اینکه بتوانید بهترین پرده را برای خود خریداری کنید می توانید پرده فروشی ما را انتخاب کنید. برای سفارش پرده شید بر روی لینک زیر کلیک کرده و از فروشگاه انیترنتی ما دیدن کنید.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *