پرده برقی, پرده برقی شید, پرده شید, مقالات

معجزه پرده شید در بهبود چیدمان منازل

معجزه پرده شید در چیدمان منازل - پرده برقی شید

معجزه پرده شید در بهبود چیدمان منازل

معجزه پرده شید در چیدمان منازل به طرز شگفت انگیری می تواند در پوشش پنجره ها تاثیر گذار باشد. پرده شید نوعی پوشش برای پنجره ها است که هدف از طراحی آن ایجاد سایه در فضا می باشد. این پرده ها از یک لایه پارچه نیمه شفاف تولید می شوند تا در عین فراهم آوردن سایه ای مطبوع، مانع از تاریکی مطلق و عدم عبور نور شوند. در سال های اخیر پرده برقی شید توجهات بسیاری را به سوی جلب نموده اند. در این مطلب به معرفی این پرده ها و تفاوتش با دیگر مدل های پرده اعم از زبرا، رومن و دبل می پردازیم.

پرده شید چیست؟

طراحی پرده شید به گونه ای است که در جهت عمودی باز و بسته می شود. برای بالا و پایین بردن پرده می توان از نخی که در کنار آن تعبیه شده است، استفاده نمود. این پرده از پارچه به خصوصی تولید می شود که در عین ایجاد سایه، باعث تاریکی مطلق در فضای مورد نظر نمی شود. پارچه هایی از جنس کتان، ابریشم، پلی استر و پنبه پرکاربردترین مدل در طراحی پرده های شید هستند.

سادگی در طرح و رنگ این پرده ها امکان ایجاد هماهنگی میان آن و سایر وسایل موجود در محیط را به آسانی فراهم آورده است. این امر موجب شده طرف داران دکوراسیون مدرن آن را در زمره انتخاب های اصلی خود قرار دهند و آن را جایگزین پرده های سنتی و چین دار کنند.

پرده برقی شید به دو صورت زنجیری و اتوماتیک در بازار وجود دارد. در مدل زنجیری، با استفاده از نخ تعبیه شده در کنار پرده می توان آن را به بالا و یا پایین حرکت داد. مدل اتوماتیک اما دارای یک موتور برقی است که توسط ریموت پرده را جمع یا باز می کنند.

کاربرد پرده شید

امروزه اغلب اماکن مسکونی، اداری و تجاری نظیر منازل، دفاتر اداری، سالن های آبی، رختکن ها، مزون ها، آرایشگاه ها، کافی شاپ ها و … برای پوشش پنجره های خود از پرده شید کمک می گیرند. علت این امر را می توان سادگی در طرح و رنگ پارچه، نصب آسان، شستشو و نظافت سریع و همچنین زیبایی خاص این پرده ها دانست.

پرده شید را می توان به عنوان انتخابی ایده آل برای پرده آشپزخانه ، اتاق خواب، سرویس بهداشتی، پذیرایی و دیگر مناطق خانه نام برد. ویژگی های این پرده سبب می شود، هارمونی و هماهنگی در محیط به بهترین نحو رعایت شده و فضایی دلچسب فراهم آید.

مزایای پرده شید

امروزه طراحان دکوراسیون برای انتخاب یک آیتم تنها به زیبایی آن اکتفا نمی کنند و موارد دیگری همچون دسترسی راحت، قابلیت شخصی سازی، تنوع در طرح و مدل، قیمت مناسب و … را هم در اولویت هایشان قرار می دهند. پرده شید با داشتن این ویژگی ها می تواند گزینه مناسبی برای یک دکوراسیون گرم و دلنشین باشد.

نصب آسان، شستشوی بدون دردسر، امکان چاپ طرح دلخواه بر روی پرده، استفاده راحت، تنوع در مدل ها اعم از دستی یا اتوماتیک بودن و همچنین قیمت مقرون به صرفه از جمله مزایای پرده شید هستند که آن را به انتخاب اول بسیاری از افراد تبدیل کرده است.

تفاوت پرده های شید، رومن، زبرا و دبل در چیست؟

ممکن است با خود فکر کنید تفاوت شید و زبرا در چیست؟ یا این که پرده رومن و دبل چه تفاوتی با پرده شید دارند؟ به طور کلی در پاسخ به این سوال ها می توان به میزان نوری که هر یک از این پرده ها عبور می دهند، اشاره کرد. در ادامه به تفصیل در رابطه با هر یک از آن ها بحث می کنیم.

پرده رومن مکانیزم حرکتی مشابه پرده برقی شید دارد اما این پرده از پارچه های ضخیم تشکیل می شود که زمان باز بودن به طور کامل مانع از عبور نور به درون ساختمان می گردد. از این رو با این پرده ها می توان نور را به دو حالت کاملا روشن و یا تاریک مطلق تنظیم نمود. در حالی که پرده شید مناسب ایجاد سایه در محیط می باشد و نمی توان از آن برای ایجاد تاریکی مطلق استفاده نمود.

پرده زبرا

پرده زبرا نوعی پرده دو لایه است که به دور یک محور مانند میله پرده می چرخد. پارچه این پرده به صورت ردیف های یکی در میان توری و ضخیم است که امکان کنترل میزان نور ورودی را فراهم می آورد. دو لایه بودن این پرده موجب شده پارچه بیشتری نسبت به پرده شید در متراژ پنجره واحد استفاده شود که در پی آن قیمت بالاتری نیز خواهد داشت.

پرده دبل

پرده دبل در واقع نوعی از پرده شید است با این تفاوت که دارای دو لایه یکی توری و دیگری ضخیم است. در این مدل لایه ضخیم زیر لایه توری قرار می گیرد. با کمک این پرده می توانید بر اساس نیاز خود در برخی مواقع تاریکی کامل را با باز نمودن لایه ضخیم ایجاد کنید. همچنین در مواقعی که فرد بخواهد نور کمی وارد فضا شود می توان با جمع کردن لایه زیرین و استفاده از لایه توری سایه مطلوبی به وجود آورد.

سخن پایانی

معجزه پرده شید در چیدمان منازل بسیار زیاد است و امروزه صنعت طراحی فضای داخلی ساختمان ها به سوی سادگی هر چه بیشتر رفته است و المان هایی با طرح های شلوغ محبوبیت خود را رفته رفته از دست می دهند. پرده برقی شید یکی از عناصری است که به علت سادگی و زیبایی کاربرد بسیاری در دکوراسیون های مدرن داشته و به صورت گسترده در اماکن مسکونی، اداری و تجاری رواج یافته است.

پرده شید از حیث مکانیزم عملکرد مشابه پرده های زبرا، دبل و رومن می باشد اما هر یک از این مدل ها با توجه به جزئیات و ویژگی های منحصر به خود، در تنظیم نور ورودی به محیط ساختمان به صورت متفاوتی عمل می کنند. در واقع می توان میزان نور ورودی را بزرگ ترین تفاوت شید و زبرا و دبل و رومن دانست. قیمت پرده شید نسبت مدل زبرا پارچه کمتری مصرف می کند در نتیجه هزینه نهایی آن ارزان تر خواهد بود.

مجموعه پرده برقی متین دارای بیش از 10 سال سابقه در زمینه طراحی و تولید انواع پرده شید ، رومن ، زبرا و … می باشد. جهت مشاهده محصولات این مجموعه می توانید به بخش فروشگاه پرده فروشی متین مراجعه نمایید.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *