پرده اتوماتیک, پرده برقی, پرده برقی کرکره ای, پرده هوشمند, مقالات

کاربرد پرده رومن

کاربرد پرده رومن - پرده متین

پرده رومن در چه جاهایی کاربرد دارد؟

پرده رومن جزو پرده های بسیار زیبا است که در دکوراسیون های مدرن بیشتر استفاده میشود و مناسب برای استفاده در منزل با چیدمانی خاص ،کلاسیک ، کافی شاپ ، ویلاها و… می باشد. پرده رومن به علت اینکه بیشتر از پارچه ساتن ،مخمل ، کنان ساخته شده است نیاز به آستر ندارد و میشه گفت در همه محیط ها پرده رومن کاربرد دارد.

پرده رومن

کاربرد پرده رومن به صورت عمودی است و به بالا و پایین حرکت میکند و با توجه به سلیقه مصرف کنندگان امکان تنظیم ارتفاع به اندازه دلخواه را دارد و میتوانید از فضای بیرون لذت ببرید. هرچه سایز پنجره ها کوچکتر باشد به علت زیادتر شدن تعداد طبقات پرده رومن ظاهر بسیار زیباتری به خود میگیرد. استفاده از این پرده در رستوران و کافی شاپ به مشتریان حس خوبی میدهد و آرامش بیشتری به فضا می بخشد.

استفاده از پرده رومن این امکان را به مشتری میدهد که در هنگام خرید پرده برقی با توجه به محیط مورد نظر خود پرده رومن را به سلیقه و رنگ و طرح دلخواه خود خریداری کنید.

انواع طرح پرده رومن

در طراحی این نوع پرده خطوطی در نظر گرفته شده است که در مواقع تا زدن آن خط چین ها به صورت یکنواخت ایجاد شوند و با این روش از به هم ریختگی پرده در زمان باز و بسته شدن جلوگیری میشود. برای دوخت این نوع پرده مدرن از پارچه های طرح دار یا ساده استفاده میشود که پارچه های ساده بهترین گزینه برای دوخت هستند. پرده رومن در انواع متنوع رنگ موجود می باشد و اگر فضایی که قرار است شما پرده را آنجا استفاده کنید کوچک می باشد از پرده رنگ روشن استفاده کنید. پرده های رنگ تیره برای فضاهای باز و دل باز ایده مناسبی است.

مطالب پیشنهادی:

طریق شستشو پرده زبرا

انتخاب پرده آشپزخانه مناسب

مزایای پرده رومن

* در دوخت آن از دو پارچه استفاده شده است و نیاز به آستر نمی باشد.

* میتوانید خیلی آسان تنظیم نور به خانه را در دست داشته باشید.

* با تنظیم ارتفاع عمودی پرده  نور وارد شده کنترل میشود و مناسب برای اتاق خواب مب باشد.

* قیمت پرده رومن به نسبت زیبایی از پرده اتوماتیک پایین تر و مناسب تر است.

* علاوه بر زیبایی داخل منزل فضای بیرونی از پنجره منظم خواهد بود.

* پرده رومن به دلیل سادگی و استفاده از پارچه هایی با طرح ساده در ساختار آن باعث دلباز شدن محیط میشوند.

* چین خوردگی منظم به صورت دستی و اتوماتیک.

* به دلیل وجود دو لایه پارچه و ساختار یک دست این پرده افراد دیدی به داخل منزل شما ندارند.

* به دو حالت باز میشود و همچنین وقتی جمع است ظاهری مرتب دارد.

پرده رومن در دکوراسیون داخلی

یکی از کاربرد پرده رومن این است که میتوان در دکوراسیون های مدرن ازش  استفاده زیادی کرد ولی به دلیل سادگی و در عین حال تنوع آن در دکوراسیون های کلاسیک نیز مورد استفاده قرار میگیرد. استفاده از این پرده ها به دلیل ضخامتی که پارچه های پرده ای دارند نیازی به آستر نمی باشد. هر دو طرف پرده رومن از زیبایی خاصی  برخوردار است و به همین علت موجب می شود تا از نمای بیرون خانه ظاهر زیبا و منظمی داشته باشد.

نکاتی برای خرید پرده رومن

1_ در این مدل باز و بسته شدن پرده مد نظر است و لازم است پارچه ای را انتخاب کنید که فاقد کش باشد تا در هنگام جمع شدن پرده مشکلی ایجاد نشود و ظاهرش را حفظ کند.

2_ انتخاب پارچه هماهنگ با رنگ و جنس پارچه مبلمان در هنگام خرید پرده قابل توجه است.

3_ در سالن های گوچک برای استفاده از پرده رومن از رنگ های روشن استفاده کنید. رنگ های خنثی مناسب برای فضاهای دلباز هستند.

4_ این پرده دارای دوختی تمیز و ظاهری مرتب می باشد برای دوخت آن را به دست خیاط بدهید چون که امکان دارد در زمان نصب مشکلی پیش آید.

نصب پرده رومن

بعد از انتخاب سبک ، رنگ و طرح پرده چیزی که باعث زیبایی دو چندان آن می شود نحوه صحیح نصب آن است. در هنگام نصب پرده رومن ، پرده زبرا ،پرده شید و… استفاده از لوازم جانبی با کیفیت باعث می شود عمل جمع شدن پرده به راحتی و سرعت انجام شود و با وجود استفاده کم از پارچه در دوخت پرده رومن ممکن است لوازم جانبی در قیمت نهایی این پرده تاثیر گذار باشد. در هنگام نصب از چوب پرده های  گیربکس دار که با نخ عمودی 5 نوار مخصوص رومن و حلقه مخصوص استفاده می شود و در انواع اتوماتیک و دستی موجود می باشد

تفاوت پرده رومن و پرده ورمن

پرده رومن و پرده ورمن شباهت نوشتاری گفتاری بسیار بالایی با هم دارند خیلی افراد به اشتباه آنها را یکی میدانند اما این دو پرده کاملا با هم دیگر متفاوت هستند.

پرده رومن از پارچه های ساده و بدون چین خوردگی تهیه میشوند و نیازی به آستر ندارند و همچنین به طور منظم تا خورده میشود. این پرده کاملا به صورت عمودی جمع میشود و این از تفاوت بارز آن با انواع پرده ها می باشد.

پرده های ورمن در زمان جمع شدن از دو طرف شروع به تا شدن میشوند و دور یک محور جمع میشوند پارچه مورد استفاده در این نوع پرده ها معمولا پارچه دو لایه است که لایه اول پارچه های توری و لایه دوم پارچه های ضخیم تر استفاده میشود. این دو لایه به موازات هم و به فاصله ی حدودا 6 سانت متری از هم قرار گرفته اند و هنگامی که نیاز به ورود نور به داخل داشته باشید میتوانید پرده را جمع کنید.

در این دوران که از خانه به سختی میتوان بیرون آمد خرید کردن هم سخت شده است و اکثر افراد دنبال سایت های اینترنتی مطمئن برای خرید های خود هستند. اگر شما هم به دنبال یک خرید اینترنتی پرده از یک سایت مطمئن هستید ما پرده متین را به شما پیشنهاد میکنیم. پرده متین با کیفیت های بسیار بالا و قیمت پرده مناسب انواع پرده ها مانند پرده زبرا ، پرده برقی و … را در اختیار شما گذاشته است و شما میتوانید با اطمینان کامل یک خرید آنلاین پرده با بهترین و مناسب ترین قیمت ها و کیفیت را تجربه کنید.

Related Posts

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *