موتور پرده برقی

موتور پرده برقی چیست؟

انواع موتور پرده برقی-پرده برقی متین

موتور پرده برقی، دستگاهی الکترونیکی می باشد که برای جا به جایی پرده ها به کار می رود. موتور این پرده هوشمند شامل موتور الکترونیکی، دستگاه کنترل پرده و کابل های برق می باشد.

به طور کلی می توان گفت که موتور این پرده هوشمند اصلی ترین قطعه پرده می باشد که دقت در انتخاب آن می توانید بر میزان رضایت شما از پرده برقی تاثیر داشته باشد.

انتخاب مناسب موتور این پرده هوشمند می تواند از جنبه های مختلفی چون انتخاب قدرت و توان مناسب پرده برقی، نوع عملکرد این سیستم و همچنین سیستم کنترل را شامل شود.

وظیفه ی این موتور این است که به صورت اتوماتیک پرده ها را به حرکت در بیاورد.

موتور این پرده هوشمند در رابطه با باز و بسته شدن پرده ها، به سه شکل عمل می کنند.

1) با استفاده از سیستم موتور 2) با استفاده از گیر بوکس

3) با استفاده از سیم بکسل.

خانه های دارای سیستم هوشمند نیز می توانند از موتور این پرده هوشمند استفاده کنند در صورتی که این موتورها با سیستم هوشمند، سازگاری داشته باشند.

موتور پرده های برقی در 2 نوع 220 ولت و 24 ولت در بازار موجود می باشد که تنوع در مدل 220 ولت بیشتر از 24 ولت می باشد. در هنگام خرید موتور پرده برقی باید به نوع آن توجه کنید. تا بعدا دچار مشکل نشوید.

به طور کلی می توانیم بگوییم که با وجود پرده برقی در خانه ها دیگر نیازی به باز و بسته کردن پرده به وسیله دست نیست و کل این کار ها با موتور پرده برقی انجام می شود.

موتور پرده برقی کنار رو

با پیشرفت علم و تکنولوژی جامعه نیز به سمت تکنولوژی می رود و در نهایت تمام کارها به سمت پیشرفته تر شدن و کمتر شدن دخالت دست در کارها پیش می رود.

پرده برقی یکی از جدید ترین و پیشرفته ترین لوازم خانه های پیشرفته می باشد که برای هتل های فوق لوکس و همچنین برای خانه های هوشمند مناسب می باشد.

سری‌های پرده های کنار رو معمولا به شکل دستی عمل می کنند و نصب آن ها ساده تر است. موتور این پرده هوشمند کنار رو در کنار ریل آن ها قرار می گیرد. هنگامی که تسمه موجود در ریل حرکت می کند. پرده ها هم از کنار و هم از وسط باز می شوند. بنابراین موتور این پرده های برقی کنار رو کم مصرف می باشد و با جریان متناوب کار می کنند به این صورت موتور آن ها را کنترل و به حرکت در می آورد.

به طور حتم استفاده از پرده های کنار رو در تمام ساختمان ها امکان پذیر نمی باشد.

اجرای پرده کرکره طوسی موتوردار - موتور پرده برقی متین

موتور پرده های هوشمند کنارو تک فاز AC هستند. که به وسیله ی انکدرهای توسعه یافته کنترل می شوند و توان آن ها 1 تا 2 نیوتن بر متر است می توان گفت مدل 2 تیوتن بر متر توان بیشتری دارد.

از آنجایی که وزن پرده روی آن ها قرار ندارد این موتور ها می توانند پرده های 60 کیلویی را نیز به حرکت در بیاورند.

اگر شما هم می خواهید خانه ای هوشمند داشته باشید. یکی از لوازم مورد نیاز خرید موتور پرده برقی می باشد. موتور این پرده هوشمند هم به صورت داخلی هم خارجی تولید و به بازار عرضه می شود. موتورهای داخلی، داخل پرده تحویه می شود و موتور های خارجی را می توان بر روی دیوار نصب کرد.

موتور پرده برقی بالا رو

موتور پرده برقی بالا رو این گونه عمل می کند که موتور پرده داخل یک قوطی یا تیوپ قرار می گیرد که باعث چرخیدن پرده ها به سمت بالا و پایین می شود. از این نوع پرده بیشتر در آشپزخانه ها، اتاق خواب و اتاق کار استفاده می شود. موتور این پرده هوشمند بالارو باید از قدرت بالایی برخوردار باشد تا بتواند وزن پرده با ارتفاع زیاد را تحمل کند. برخی از مدل های این موتور، دارای مصرف برق بالایی می باشند.

مزایایی استفاده از موتور پرده برقی

هدف اصلی امروزی کردن خانه، رسیدن به آرامش و آسایش بیشتر افراد خانه است. استفاده از پرده برقی نیز یک راه برای رسیدن به آسایش و آرامش در خانه می باشد.

مزایایی خرید موتور پرده برقی به شرح زیر می باشد.

  • راحتی و آسایش افراد خانه: هنگامی که پرده ها از راه دور کنترل می شوند به راحتی روی ریل های مخصوص جا به جا می شوند و پرده ها را به سمت بالا و پایین و یا به سمت چپ و راست حرکت می دهند.
  • موتور این پرده های برقی قابلیت برنامه ریزی دارند. هنگامی که به موتور این پرده های برقی برنامه داده شود. در زمان تعیین شده پرده ها حرکت می کنند. مثلا هنگام طلوع خورشید پرده های برقی باز و در هنگام غروب پرده ها بسته می شوند.
  • امنیت خانه بیشتر می شود. هنگامی که در مسافرت هستید می توانید پرده های برقی را طوری تنظیم کنید که در زمان مشخصی باز و بسته شوند و این کار باعث می شود که به نظر برسد کسی در خانه وجود دارد.
  • دارای قابلیت هماهنگ شدن با سایر وسایل خانه: زمانی که تمام وسایل خانه مانند سیستم سرمایشی و گرمایشی هوشمند می شوند با هوشمند کردن پرده می توانید احساس آرامش بیشتری کنید.
  • در مصرف انرژی صرفه جویی می شود. هنگامی که با طلوع خورشید پرده ها کنار روند. نور خورشید خانه را به راحتی روشن می کند و نیاز به روشن کردن لامپ نیست. این کار مصرف انرژی را در خانه کم تر می کند.
  • قیمت خانه افزایش می یابد: هنگامی که تمام لوازم خانه هوشمند باشد. قیمت خانه طبیعتا بالاتر می رود.
  • نصب آسان و ساده پرده برقی
  • هنگامی که برق قطع شده باشد می توانید به صورت دستی پرده را باز و بسته کنید.
  • امکان کنترل پرده از راه دور
  • و ام بالا
  • و…

با کیفیت ترین خدمات در پرده برقی متین

کلیه محصولات پرده متین دارای گارانتی و خدمات پس از فروش بوده و رضایت شما گرامیان همواره هدف مجموعه پرده برقی متین بوده است. مشاوران ما همواره آماده ارائه خدمات به شما مشتریان گرامی هستند .

موتور پرده هوشمند در انواع پرده برقی

موتور این پرده الکترونیکی به 2 دسته تقسیم می شوند.

  • موتور پرده بالا رو
  • موتور پرده کنار رو

خرید موتور پرده برقی به عواملی چون سلیقه، نیاز خریدار، نوع پرده و نوع پنجره ای که قرار است مورد استفاده قرار بگیرد. بستگی دارد.

برای خرید موتور پرده برقی می توانید با همکاران ما تماس بگیرید.

انواع موتور پرده

موتور پرده یکی از اصلی ترین لوازم موجود در پرده های هوشمند می باشد که انواع آن به شرح زیر می باشد.

موتور گیربکس دار: گیربکس یک دستگاه مکانیکی می باشد که باعث افزایش یا کاهش سرعت موتور می شود. موتور گیربکس دار اغلب برای پرده هایی با وزن زیاد استفاده می شود.

موتور با رسیور داخلی: نوع خاصی از موتور پرده می باشد که در آن موتور به رسیور متصل می باشد که مانند دستگاه کنترل عمل می کند که از طریق دستگاه کنترل پرده باز و بسته می شود.

موتور بدون رسیو داخلی: در این نوع موتور، کنترل موتور از طریق دستگاه کنترل یا سوئیچ می باشد و نیاز به رسیو ندارد.

موتور دو منظوره: در این نوع موتور هوشمند هم رسیو وجود دارد هم اتصال موتور از طریق سیم می باشد.

نحوه نصب موتور پرده برقی

نصب موتور این پرده هوشمند کار دشواری نیست اگر طول پرده آن کمتر از 5 متر باشد. اولین کاری که باید انجام شود این است که مکان پرده و فاصله بین ریل های پرده باید مشخص شود. برای نصب این پرده ها از پیچ و رول پلاک استفاده می شود. هنگامی که گیره های ریل نصب شد. طرف دیگر خار مخصوص دارد که به کمک پیچ گوشتی روی ریل قرار می گیرد. در این هنگام گیره ها به ریل ها متصل می شوند.

در این مرحله موتور روی ریل نصب می شود. با قرار گرفتن موتور روی ریل، وقت آن رسیده که اتصالات الکتریکی وصل شوند موتور این پرده هوشمند 5 نوع سیم دارد که باید به سیم خانه وصل شود و پرده با کنترل یا ریموت باز و بسته می شود.

نحوه نصب موتور پرده برقی

اگر پرده های خانه شما دارای موتور هوشمند می باشد نصب آن کار دشواری نیست. در نصب این نوع پرده ها ابتدا باید محل پرده و فاصله ی بین ریل های پرده مشخص شود. سپس با پیچ گوشتی، پیچ و رول پلاک می توانید آن را نصب کنید. در هنگام نصب باید توجه داشته باشید که موتور این پرده هوشمند در ابتدا و انتهای پرده قرار می گیرد تا پرده به راحتی روی ریل حرکت کند.

و در آخر نتیجه می گیریم که با پیشرفت علم و به وجود آمدن خانه های هوشمند، می توان تجربه لذت بخش تری از زندگی داشت و راحتی و آسایش بیشتری در خانه ها به وجود آمده است.

برای خرید موتور پرده برقی می توانید با شماره های موجود در صفحه تماس حاصل فرمایید یا به سایت زیر مراجعه فرمایید.

  Pardematin.com

دیدگاهتان را بنویسید